Du har ingen varer i handlekurven.

Retur/Bytte

 

Du kan alltid angre deg innen 14 dager fra du mottok varen.
Vi ønsker å gjøre returen så enkel som mulig.
Derfor kan du kan enkelt bestille returetikett fra oss, så ordner vi resten.

Du betaler selv frakt på returen tilbake til oss. Hvis du ønsker å bytte varen er det enkleste/raskeste å sende varen som var feil i retur, og bestille ny rett i nettbutikken.
Eventuelt sender du varen inn til oss, så sender vi deg ny størrelse/farge fraktfritt. Det kan ta opptil 10 dager fra varen er mottatt til pengene blir utbetalt/ny vare sendes. Du kan også velge å sende varene i retur selv på måten som er enklest for deg.
 
Det er fullt mulig å returnere eller bytte varer kjøpt i nettbutikken i en av våre butikker.
Da kommer du bare innom oss med varen, du trenger ikke fylle inn returskjema ved bytte i butikk.
 

Retur eller bytte av vare:

1 av 2: Fyll inn Returskjema
 
Trykk på linken under og følg stegene:

2 av 2: Returner Varen
 
Bestill QR kode for retur på postkontor her:
Returseddel
  • Når du har bestilt returseddelen, vil du innen 24 timer motta en e-post med en link til en side hvor du kan opprette en QR-kode.
  • Husk å legge ved pakkseddelen eller skriv en lapp med opprinnelige ordrenummeret og legg med i esken.
  • Ta med QR-koden og returpakken til nærmeste postkontor eller post i butikk
  • N.B - Sendelappen kan ikke brukes på spesielt store/tunge varer som for eksempel sykler. Ta isåfall kontakt.

 

Hvis du vil sende pakken i retur selv:
Adresse:
Brekke Sport - Avdeling Stoa
Stoaveien 43, 4848 Arendal
 
Hvis du velger å sende som postpakke, og ikke sender bedriftspakke, er det fint om du setter varsling på e-post, ikke telefon. SMS varsling blir ikke lest, og det vil da ta lenger tid før varen din hentes.
 
 

Viktig info om retur:

  • Legg ved ordreseddelen i pakken, evt skriv ordrenummeret på en lapp og legg i pakken
  • Varen skal være i samme stand og/eller mengde som da du mottok den.
  • Varer som er synlig brukt blir ikke kreditert.
  • Forseglede pakker skal ikke være åpne, originalemballasje skal være hel.
  • Varer som er skadet eller pakket på en slik måte at de blir skadet under transport blir ikke kreditert.

Det er ikke retur på produkter som er tilpasset eller av hygieniske årsaker ikke kan returneres, for eks:
Ski som er montert, undertøy, produkter med kort holdbarhet, produkter med trykk, gavekort.
Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Ordren krediteres via Klarna etter at vi har mottatt returen til oss.
Det kan ta opptil 10 dager fra vi mottar varen til du ser at beløpet er kreditert.
Hvis du har valgt å bytte varen i en annen størrelse vil vi sende denne til samme adresse som returen kom fra.

 

 

 



Ytterligere info:


ANGRERETT
Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. Angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
KILDE: FORBRUKEROMBUDET.

BYTTING
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til stoa@brekkesport.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.
Merk: varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.
Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet eller ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.
Ta alltid kontakt med oss på nettbutikk@brekkesport.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes raskest mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

REKLAMASJON
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på brekke sport as sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.
Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.
KILDE: FORBRUKEROMBUDET