Du har ingen varer i handlekurven.

Retur/Bytte

-

BYTTE ELLER RETURNERE EN VARE?

 

Utvidet returrett til 10. Januar.

 Gjelder varer kjøpt fra 23.11.2024

 

Du kan alltid angre deg innen 14 dager fra du mottok varen.
Vi ønsker å gjøre returen så enkel som mulig.
Derfor kan du kan enkelt bestille returetikett fra oss, så ordner vi resten.
Du betaler selv frakt på returen tilbake til oss.
Hvis du ønsker å bytte varen er det enkleste/raskeste å sende varen som var feil i retur, og bestille ny rett i nettbutikken.
Eventuelt sender du varen inn til oss, så sender vi deg ny størrelse/farge fraktfritt. 
Det kan ta opptil 10 dager fra varen er mottatt til pengene blir utbetalt/ny vare sendes.
Du kan også velge å sende varene i retur selv på måten som er enklest for deg.

 

BYTTE ELLER RETUR AV VARE

 

Ønsker du å returnere en vare til oss?
Ikke noe problem!
Bare følg stegene under så er det gjort på 1,2,3.
Husk at du alltid kan ta kontakt med kundeservice hvis du har noen spørsmål.
Du kan selvfølgelig også returnere/bytte i en av våre butikker.

 

1. GI OSS BESKJED

 

Gi oss beskjed på nettbutikk@brekkesport.no
senest 14 dager etter du mottok varen hvis du ønsker å sende i retur.
Si ifra om du ønsker å bytte varen eller å heve kjøpet. 
Hvis du ønsker å bytte varen må ny vare ha samme verdi som den opprinnelige.

 

2. RETURNER VAREN

 

Bestill QR kode for retur på postkontor her:

 

RETURSEDDEL

 

Når du har bestilt returseddelen, vil du innen 24 timer motta en e-post med en link til en side hvor du kan opprette en QR-kode.
Husk å legge ved angreskjema når du sender i retur.
Angreskjema fikk du med i ordrebekreftelsesmailen, hvis ikke finner du ny HER.
Ta med QR-koden og returpakken til nærmeste postkontor eller post i butikk
N.B - Sendelappen kan ikke brukes på spesielt store/tunge varer som for eksempel sykler.
Ta isåfall kontakt.

 

Eller

**Send pakken tilbake til oss selv:

Brekke Sport - Avdeling Stoa

Stoaveien 43, 4848 Arendal

nettbutikk@brekkesport.no

 

Bruk gjerne samme emballasje som du mottok varene i til å sende i retur.
Varen skal være i samme stand og mengde som da du mottok den.
Varer som er synlig brukt blir ikke kreditert.
Forseglede pakker skal ikke være åpne, originalemballasje skal være hel.
Varer som er skadet eller pakket på en slik måte at de blir skadet under transport blir ikke kreditert.
Slike varer blir returnert kjøper for kjøpers regning.

.

Det er ikke retur på produkter som er tilpasset eller av hygieniske årsaker ikke kan returneres, for eks:
Ski som er montert, undertøy, produkter med kort holdbarhet, produkter med trykk, gavekort.
Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

 

3. FERDIG

 

Ordren krediteres via Klarna etter at vi har mottatt returen til oss.
Det kan ta opptil 10 dager fra vi mottar varen til du ser at beløpet er kreditert.
Hvis du har valgt å bytte varen i en annen størrelse vil vi sende denne til samme adresse som returen kom fra.

 

* Ferdig utfylt etikett kan ikke brukes på sykler eller store/tunge varer.
** Hvis du velger å sende som postpakke, og ikke sender bedriftspakke, er det fint om du setter varsling på e-post, ikke telefon.
SMS varsling blir ikke lest, og det vil da ta litt lenger tid før varen din hentes.

 

 

Ytterligere info:

ANGRERETT

Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. Angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

KILDE: FORBRUKEROMBUDET.

 

BYTTING

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til stoa@brekkesport.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet eller ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på nettbutikk@brekkesport.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes raskest mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

 

REKLAMASJON

REKLEMASJONSREGLER:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på brekke sport stoa as nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

KILDE: FORBRUKEROMBUDET